Apseli Diş
Tedavisi

Diş apsesi, pek çok periodontal rahatsızlıkların aksine ağrıya ve acıya neden olur. Diş eti problemleri kronik ilerleyerek geç belirti verebilmektedir. Fakat dişin pulpa kısmın yani sinirini etkileyen apseler akut dönemde ciddi ağrıya neden olacaktır. Bu yüzden de acil müdahale yapılması gerekir.

Belirtileri taşıyan kişilerin, beklemeden diş hekimine başvurmaları ve gerekli tedavi sürecine başlamaları önerilir.

Dişlerin kök çevrelerinde kemik kayıpları ve diş kaybına kadar giden bir süreç gelişmeden önlemler alınmalıdır.

Diş apsesi ile diş eti apsesi farklıdır. Dişlerde ya da diş etlerinde meydana gelen bakteriyel enfeksiyon sebebiyle meydana gelir. Genellikle ağız ve diş hijyenine yeterli özenin gösterilmediği durumlarda ortaya çıkar. Bunun dışında, vücudun başka bir sisteminde oluşmuş rahatsızlıkların semptomu da olabilir. Diş etinin aşırı kırmızı bir renge bürünmesi, diş fırçalarken kanama gibi belirtileri vardır.

Belirtileri
Nelerdir?

Diş apsesinin belirtileri şöyle sıralanabilir:

• Apse diş kökü ile ilgili olduğu için esas belirtiler kök ucundadır.
  • Isırıldığında ve bazen spontane ağrılar gelişebilir.
  • Şişlik, gece uykudan uyandıran ağrı görülebilir.
  • Dişin kök hizasında sivilce başı gibi fistül ağzı görülebilir. Bu oluşum, iltihabın aktığı yerdir.

Bu belirtilerin hepsine ya da bazılarına sahipseniz acilen bir diş hekimine danışmanız tavsiye edilir. Diş hekiminiz, sorunu tespit ettikten sonra tedavi sürecine dair sizi bilgilendirecektir. Biz yine de diş apsesi nasıl geçer, nasıl tedavi edilir bir bakalım.

Diş Apsesi Nasıl Geçer?
Nasıl Tedavi Edilir?

Diş hekimine başvurduğunuzda ilk olarak şikayetçi olduğunuz bölgenin fiziksel anlamda kontrolleri yapılır. Bu kontroller diş etinin görünümünü kapsar. Daha sora, ilgili bölgenin röntgeni çekilerek apsenin hangi seviyede olduğu açıkça belirlenir. En son aşamada ise enfeksiyonun diş içerisindeki sinire ulaşıp ulaşmadığına bakılır. Eğer apse nedeni dişin sinirine gelen bir enfeksiyon ise, dişin siniri alınarak tedavi yapılır. Bu işlemin adı kanal tedavisidir.

Diş eti apsesi tedavisi için uygulanan adımlar şöyledir:

• Apsenin neden kaynaklandığı belirlendikten sonra ona göre tedavi yapılır.
  • Diş etlerinin sağlık olması sağlanır. Detaylı şekilde temizlenir.
  • Bazı bölgeler için küretaj diye adlandırılan derin temizlik gerekebilir.
  • Direkt ilaç vermek her zaman tercih edilmez. İltihap odağı geniş ise, anestezi etkisinde akış sağlanabilir.
  • İltihabın akıtılması gereken fakat lokal olarak mümkün olmayan durumlarda cerrahi yöntemlere başvurulabilir. Bu yöntemle diş eti ve diş kökleri, enfeksiyonun nüksetmeyeceği şekilde temizlenir.
  • Diş apseleri için ise en sık tercih edilen tedavi yöntemi kanal tedavisidir. Apse, genellikle tek seansta tamamen kurutulmaya çalışılır.