Pedodonti

Pedodonti, diğer adıyla çocuk diş hekimliği çocukların ağız ve diş sağlığı ile ilgilenen anabilim dalıdır. Pedodonti 0-13 yaş aralığında olan çocuklara bakar. Çocukların daimi dişleri ve süt dişlerini korumayı hedefler. Çürük, hastalık, diş kırılmaları, kalıtımsal gibi nedenlerle bu dişlerde oluşan sorunların giderilmesini amaçlar.

Pedodonti, doğumdan ergenliğe kadar çocukların ağız ve diş sağlığını, çene ve yüz bölgesindeki gelişimi takip ve tedavi eden bir diş hekimliği uzmanlık alanıdır. Pedodonti uzmanları genellikle dişler için koruyucu önlemleri de alırlar. Pedodontistler (pedodonti uzmanı); bebek, çocuk ve gençlerin ağız ve diş sağlığı için önleyici ve tedavi edici her türlü tedavi yöntemini ve koruyucu uygulamaları yaparlar.

Pedodonti (çocuk diş hekimliği), 0-13 yaş aralığındaki çocuklara dolgu, kanal tedavisi, paslanmaz çelik kron, amputasyon, strip kron, yer tutucu, çocuk protezi, flor, fissür örtücü gibi tedaviler uygular. Süt dişleri için, kompomer adı verilen özel dolguları çocuk diş hekimi tarafından uygulanır. Süt dişlerinin sağlıklı olarak korunmasını sağlayan bu dolgular; sarı, pembe, yeşil, mavi, kırmızı, beyaz gibi pek çok renkte uygulanabilir ve bu da çocukların motivasyonunu arttırıcı özellik gösterir.

Pedodonti

Koruyucu Uygulamalar

Pedodonti koruyucu uygulamaları, çocuklarda diş çürüğünü önlemeye yönelik çalışmalardır. Pedodonti koruyucu uygulamalar arasında yüzeyel flor ve fissür örtücü işlemleri de yer almaktadır.

Fluorid Uygulamaları

Flor, diş çürümesini önleyen ve dişleri kuvvetlendiren bir elementtir. Flor, diş minesini kuvvenlendirir ve dişi asit ataklarından korur. Dolasıyla diş çürüklerinin oluşmasını engeller. Yüzeyel fluorid uygulamaları 6 ayda bir diş hekimi tarafından gerçekleştirilmektedir.

Fissür Örtücü

Dolgu maddesi yardımıyla dişlerin fissürlerinin doldurulması işlemidir. Bu işlem sayesinde diş sağlığı korunarak çürümelerin engellenmesi amaçlanır.

Diş Travmaları

Çocukluk çağında travmatik yaralanmalarla çok sık karşılaşır. Hastanın yaşı, yaralanmasının derecesi gibi birçok farklı etken dikkate alınarak tedavi uygulanır.

Yer Tutucular

Süt dişlerinin erken kaybında, alttan gelecek olan daimi dişin yerinin korunması amacıyla yer tutucu olarak adlandırılan apareyler hastanın ağzına yerleştirilir. Yer tutucular, ağızda oluşan boşluğa diğer dişlerin kaymasını engelleyerek ilerde oluşabilecek ortodontik bozuklukların önüne geçmeye yardımcı olur. Çocuklarınız için diş teli fiyatları hakkında bizimle iletişime geçebilirsiniz. Ortodontist kontrolünde bu tedavilerimiz gerçekleştirilmektedir.

Diş Çürüğü

Diş çürüğü, besinlerden açığa çıkan asitlerin, dişin sert dokularını yıkması ile başlayan bir hastalıktır. Özellikle erken çocukluk döneminde, süt dişi çürüklerine sıkça rastlanır. Bunun sebebi çocukluk çağında diş fırçalama alışkanlığının düzenli olarak kazanılmamasıdır.

0-8 yaş arası çocukluk döneminde, içilen sütün içine bal, şeker veya bisküvi gibi gıdaların karıştırılarak çocuğa verilmesi çocukların ağız hijyenini olumsuz etkiler. Bu gibi durumlarda oluşan çürüklere biberon çürüğü adı verilir. Diş çekimi yapılarak yeni dişlerin çıkması sağlanır.

Çocuk Diş Hekimliği
Yaklaşımı

Günümüzde diş tedavileri, bilimsel gelişmeler ile diş hekimliğinde farklı çocuk diş hekimliği yaklaşımları doğurmuştur. Çürüğün tedavisindense çürükten korunma gibi çocuk diş hekimliği yaklaşımları ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte çürük tedavi yöntemleri de değişikliğe uğramış ve daha az girişimsel yöntemler uygulanır hale gelmiştir.

Çocuklarda çürüklerin ve diş kayıplarının tedavi edilmesi veya önlenmesi, çocuğun sadece ağrısını giderme ve çiğneme fonksiyonunu kazandırmaktan çıkmış birçok problemi de önler hale gelmiştir. Çocuğun psikolojik gelişimi ve yüz gelişimi gibi birçok süreç bu durumdan etkilendiğinden, çocuğun normal yaşam sürecine de katkıda bulunur hale gelmiştir.

Birtakım çürük risk tayin yöntemleri geliştirilmiştir. Bu yöntemler çocuklarda koruyucu uygulamaların ne sıklıkta ve hangi düzeyde uygulanması gerektiğini anlamak için kullanılmaktadır.