Büyümeleri

Doğal ve sağlıklı diş eti portakal kabuğu görüntüsünde, açık pembe renkte olmalıdır. Ancak ağız bakımı düzgün yapılmıyorsa bakteri oluşumu nedeniyle diş etleri iltihaplanır ve buna bağlı olarak diş eti büyümesi meydana gelir. Sadece ağız bakımı değil, hormonal değişiklikler, ilaç kullanımları, sistemik hastalıklar, kötü ağız hijyeni, hatalı yapılmış protezler ve dolgular, ağız solunumu ve travmalar da diş eti büyümesine sebep olabilir.

Diş etleri hasta kişilerin diş etlerinde kırmızılıklar meydana gelir. Bununla beraber diş etlerinde şişlikler, açılmalar, eğer büyüme ilerlemiş ise diş etleri etrafında diş taşı oluşumu,

diş etlerinde kanama, diş eti etrafında apseler ve enfeksiyonlar görülür . Özellikle ileri derecede diş eti büyümesi görülen hastalarda diş eti konturlarında eksuda çıkışı görülür.

Diş Eti Büyümesi Nasıl
Tedavi Edilir ?

Diş eti büyümesinin ana sebebi ortadan kaldırılmadan, tedavi edilen diş eti büyümelerinin tekrarlama yüzdesi yüksektir. Yapılan tüm tedavilere rağmen düzelmeyen diş eti büyümeleri kesilerek alınır. Bu da hastalığın ilerlemesini durdurur. Böylece hasta kolay temizleyebileceği ve daha estetik bir diş etine sahip olur.

Diş eti büyümesi ciddi bir seviyeye geldiğinde ameliyat edilmesi gerekir. Diş hekimleri, diş etlerinin durumuna ve rahatsızlığın boyutuna göre hangi dişleri ameliyat edeceğine karar verir. Gerektiğinde tüm dişlerde operasyon yapılır. Genellikle lokal anestezi altında yapılan diş eti büyümesi ameliyatı çok uzun sürmeyen bir işlemdir.

Diş eti büyümesi nasıl önlenir sorusunun cevabı, hastanın ağız bakımına daha fazla özen göstermesi,
ve hastanın düzenli olarak kontrolle gitmesidir.  Erken tanı ve doğru tedavi yaklaşımları ile diş eti
büyümesi engellenebilir. Ancak biliniyor ki diş fırçalamak ağız hijyenini sağlamak için yeterli değil. Diş hekimlerinin maksimum ağız bakımı için önerdiği ağız duşu kullanılmalıdır.

diş eti